Bokcirkeln

Nästa träff är den 9 maj. Boken som ska läsas är Samuel J Delaney's Babel 17. =)

Thursday, February 28, 2008

1001 nights of snowfall



jag gillar hela fables-serien för dess traditionella sagoarv, men med en omisskännlig twist... eller vad sägs om guldlock - den största terroristen i skogen som bildat motståndsrörelse med bla de tre björnarna...snövit - sviken av både sin syster (som hade sex med snövits man, prince charming) och sin man (som har sex med alla prinsessor i sagan...det finns ju bara en prince charming i sagorna...eller? ;-), ja det finns mååånga fler...

Lånade denna bok av Magnus och den blev liggande lite innan jag läste klart den. som titeln anger är det en twist på tusen och en natt, men ger samtidigt en hel del backstory till fabletown och hur det blev som det blev. jag gillar det! vackra illustrationer är det också i hela boken, vilket bidrar till min 4a i betyg!

4 comments:

That Handsome Devil said...

Jag gillar att du gillar den :-)

Jag har alla de andra oxå om nu nån är sugen på att låna.

Rebecka said...

Håller delvis med Anna, särskilt vad gäller illustrationerna, som när de är bra är fantastiskt bra. Läsvärd!

Anna said...

kan nog tänka mig att låna någon mer vid något tillfälle. har bara läst denna och fables 1 & 2 och skulle gärna läsa fler! =)

That Handsome Devil said...

Jag har nio, tian är på g sägs det.

Bildspel...


Created with Admarket's flickrSLiDR.