Bokcirkeln

Nästa träff är den 9 maj. Boken som ska läsas är Samuel J Delaney's Babel 17. =)

Monday, October 09, 2006

A Feast for Crows


av George RR Martin

hmmm...ska man egentligen recensera del 4 i en serie? kanske kan man sammanfatta det med: serien är fortfarande bra även om vissa saker börjar spåra ur (jag tänker på vissa som lever fast de inte gör det...ni som läst den vet vad jag menar). och så kadinalmisstaget nr 1: varför delade han upp det som han gjorde - med bara hälften av karaktärerna i denna boken!?? det hade varit SÅ mycket bättre om han hade haft alla karaktärerna men halva historien om nu boken blev för tjock för att kunna ha allt om alla i samma bok... *suck*
nåja, den får en 4:a ändå. med två minustecken på. men bara för att jag är snäll... (och för att jag gillar jamie och arya så mycket...)

2 comments:

Susanna said...

Instämmer till fullo - Martin får akta sig om han inte ska göra en Jordan.
Hehe, draktassen i headingen på sidan var kewl...

Anna said...

ja verkligen! på vissa sätt börjar det bli jordan-varning nu...

'draktassen' är en bit av en hound som min syster målat men jag har ännu inte lyckats få dit mer än tassen (bilden var för stor och sedan strejkade det)... håll ögonen öppna för fler experiment... ;-)

Bildspel...


Created with Admarket's flickrSLiDR.