Bokcirkeln

Nästa träff är den 9 maj. Boken som ska läsas är Samuel J Delaney's Babel 17. =)

Saturday, March 10, 2007

Final Fantasy VII - Advent Children (film)

Advent Children är en sådan där film jag absolut inte kan rekommendera till någon - om ni inte var jätteförtjust i spelet Final Fantasy VII... Detta är en otroligt snyggt animerad film från 2006 med otroligt kass handling som ska vara som en fortsättning som tar vid där dataspelet slutade (och hur bra kan nu DET bli...). Alla hjältarna - och skurkarna - är med och det är väldigt kul att se hur man tänkt sig karaktärerna verkligen ser ut utanför det gamla dataspelet. Cloud med sitt spikiga hår och jättesvärd, Barrett med sin pistolarm...Jenova och Sephiroth... Ungefär där tar det roliga slut för detta är verkligen en kass film rent handlingsmässigt!

En obotlig sjukdom har drabbat planeten sedan våra hjältar förstörde Jenova i spelet och människor dör till höger och vänster. Cloud är asocial och drar runt på sin motorcykel och grubblar över Aerys död och är allmänt ur gängorna. Plötsligt dyker tre misstänkt gråhåriga motorcykelskurkar upp ur intet och börjar kidnappa barn med sjukdomen och Cloud blir tvungen att rycka upp sig...

Betyg: 2 (bara för att det var så kul att se de kära hjältarna - och Clouds jättesvärd - igen!)

2 comments:

Susanna said...

Aw! Är Cid med? Jag var djupt förtjust i honom (han blev min teamleader när Cloud var borta) och Vincent Valentino? Han var ju också ursöt! Please, jag måste få låna denna av dig, dålig handling eller ej! :o)

Anna said...

cid är med och vincent också. alla finns med på den sista bilden i recensionen som jag tog med av just den anledningen. =)
fast jag undrar om jag inte suddade filmen just för att den var så kass... kan dock ta hem den igen så du får se den - du är dock varnad! ;-)

Bildspel...


Created with Admarket's flickrSLiDR.